RSS

La panera dels tresors

- Sempre han d’estar acompanyats per una persona adulta al efectuar l’activitat. Aquesta únicament té el paper d’observar i respondre amb somriures a les accions dels infants. Ha de ser una persona tranquil·la.
- La panera és un recipient que ha de ser baixet i pla, perquè els nens tinguin accessibilitat als objectes.
- Aquesta s’ha de canviar cada període de temps per tal que els nens no reconeixin els objectes.
- En el moment que els nens perden l’interès per l’activitat, aquesta s’acaba.
- Els conflictes que es generen entre els infants, no són de gran importància, l’adult ha de mantenir una actitud passiva en tot moment.
- Es molt important netejar bé els objectes, ja que els nens, alhora d’experimentar, ho fan amb tots els sentits, sobre tot amb la boca
- Amb aquesta activitat, els infants aprenen copiant, imitant al company que tenen al seu costat.
- Es important tenir cura alhora de triar els objectes que es dipositaran a la panera, cal procurar examinar els materials molt exhaustivament.
- Cal que els objectes siguin diferents a tots nivells, tenint en compte textures, olors, sorolls, sensacions…
- S'ofereixen materials naturals i de la vida quotidiana que normalment els infants no tenen al seu abast, com ara objectes de la natura, de fusta, metàl·lics, de pell, de paper de vidre...

[per a més informació consultar a la panera dels tresors, imatge extreta de la mateixa pàgina web]

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada