RSS

Prepara’t un Power Point per a les teves classes però no l’ensenyis als teus alumnes

L’ús tradicional, avantatges i inconvenients
Hi ha dos tipus de presentacions, tal i com hem vist a l’article anterior publicat:
- Tradicionals, on s’entenen als professors com a font de saber, ha de transmetre el coneixement de la millor manera possible a l’alumne “classe magistral”.
- Creativa que s’entén a partir de les concepcions que parteixen de Piaget i el constructivisme.

Avantatges de l’ús tradicional:
- L’alumne sempre té en pantalla una guia del que s’està dient.
- Permet crear: esquemes, incorporar imatges, elements multimèdia com ara so, vídeo, animacions...
- Facilitat per l’alumne a l’hora de prendre apunts.

Desavantatges de l’ús tradicional:
- Massa informació a les diapositives dificulta la claredat.
- L’orador es limita a llegir en pantalla.
- Abús d’elements multimèdia.
- Prestar més atenció als efectes incorporats d’animació i transició que no pas al discurs en si.
- S’estableix un doble discurs: el que va explicant l’orador i el de l’oient que va llegint les diapositives.

L’ús creatiu del Power Point. Com l’identifiquem?
Ús contrets de les diapositives com una modalitat innovadora.
- Presentacions que treballen en espais i moments que van més enllà de la situació de classe formal.
- Presentacions que cerquen i provoquen la interacció professor-alumne o alumne-alumne.
- Presentacions que faciliten la creació i l’aprenentatge cooperatiu.
- Presentacions que flexibilitzen el discurs de l’educador.

Propostes d’ús creatiu i multimedial del Power Point
- Substituir les tradicionals diapositives de fotografies.
- Crear un Power Point amb un repertori de sons i melodies mitjançant enllaços.
- Crear material escrit, no té límits com el processador de textos ni eines complicades com els dels programes de dibuix i de retoc de fotografies.
- Fer una activitat interactiva, per mitjà d’una diapositiva amb tot de preguntes i un enllaç que porti a una altra amb les seves respectives respostes.
- Ús del Power Point com una eina més d’estudi i treball a les classes d’educació artística.
- Per als més petits utilitzar-lo com a recurs a l’hora d’explicar un conte.
- Com a transmissor d’emocions.
- Com a màquina de recollir idees.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada