RSS

Seminari 29.10.09

Com a cada sessió de seminari, iniciem la classe amb lectures preparades, que llegim en veu alta. Aquest cop, però, havíem de fer la lectura de peu. Finalment, es va anul·lar l’activitat, ja que cap de nosaltres sabíem que faríem la mateixa activitat que en les classes de seminari de mòdul 1.

Així que, vam passar a l’activitat següent, una notícia d’actualitat educativa proposada per l’Anna MacKay. Un recull de quatre articles de diaris que parlen sobre la nova proposta de calendari escolar per al curs 2010-2011 a Catalunya.

Des de fa anys, s’està pressionant el seu canvi, per a buscar períodes de descans per als alumnes entre trimestres. La modificació d’aquest, té en compte diferents factors, com la climatologia, les tradicions culturals...
Es proposa iniciar les classes el dia 7 de setembre, i com que no es pot ampliar l’horari dels alumnes, es proposa una setmana no lectiva al mes de febrer. (Aquest canvi d’horaris no afecta a les escoles bressol.)

A questa proposta ha provocat molts enrenous tot i que encara no s’ha ni acceptat ni desestimat. Nosaltres, des de la sessió de seminari, hem organitzat un debat, dividint la classe en dos grups, uns que estaven a favor de la proposta, i els altres en contra. Al meu grup i a mi, ens ha tocat posicionar-nos en el no.

Aquests han estat els nostres arguments per a defensar la nostra postura:
- La setmana de vacances al mes de febrer trenca el ritme escolar. Els alumnes acaben de tornar tot just de les vacances de Nadal i ara tronen a tenir una setmana festiva. I un parell de mesos després tornen a tenir un altra descans a la festivitat de setmana santa.

- Totes les festivitats que hi ha durant l’any tenen un motiu concret i estan relacionades amb festes tradicionals, Setmana Santa, Nadal, Tot Sants, la Mercè, la festa del Pilar... En aquesta setmana de vacances, no es treballa cap festivitat tradicional i pot portar problemes alhora de explicar-los als infants el motiu de la setmana no lectiva.

- Aquesta petita setmana de vacances, no serà en ambient familiar, ja que els pares i mares estaran treballant. Aquests nens, tornaran a patir les conseqüències de ser “niños llave” i “niños agenda”, ja que o bé es passaran tot el dia sols a casa, o bé els pares els enviaran a campaments, de colònies o a qualsevol lloc on es puguin fer càrrec d’ells i tinguin el horari ben ple.

- S’ha comentat que hi ha beques que ajuden a les famílies amb problemes econòmics, però està clar, que aquestes ajudes no arribaran a tothom i hi això causarà problemes familiars...

- Tant els esplais com els caus, es probable que per cinc dies no muntin activitats ja que no els i sortiria a compte i no valdria la pena.

- Una altra opció, es que enlloc de ser una setmana festiva, que la pròpia escola actuï com una “escola d’estiu” i munti activitats gratuïtes per als nens. Així es la pròpia institució qui es fa càrrec dels alumnes i els pares estan tranquils sabent on estan els seus fills i que no tindran problemes econòmics.

- Moltes vegades es diu allò de...”si un canvi provoca tants problemes, es millor no efectuar-lo”

- Per altra banda, també s’està posant en joc l’eliminació de la jornada intensiva del juny, cosa que no s’hauria de fer ja que per clars fets climatològics, en aquesta època de l’any fa molta calor i els nens no aguantarien un dia sencer, s’originen conflictes...

Cal dir, que el grup que s’ha posicionat a favor del si, ha exposat força arguments malgrat la dificultat que comportava ja que no estaven a favor del projecte i els hi era més difícil trobar arguments sòlids per a convèncer al grup contrari.
Finalment el debat ha estat força entretingut, hem participat tots, ens ho hem passat bé, i el més important, hem treballat un tema d’actualitat educativa molt important i que hem trobat de gran interès.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada