RSS

Google Docs

1.- La primera activitat consistia en crear i compartir un document de text. Com ningú es decidia, vaig ser jo la creadora del document, per tant el propietari.
Vaig crear el document, i vaig recordar-los que en la sessió d’avui dijous hem de presentar els blocs. En acabar d’escriure el text, vaig desar (tal i com fèiem amb els wiki) i els vaig compartir amb la resta de companys amb els qui feia l’activitat. Ell van rebre el document pel correu Gmail.

En rebre el document tots alhora van començar a editar-lo. No vam tenir masses problemes amb el seu funcionament, es senzill i del tot lògic, però de tant en tant era complicat entendre-ho. Ja que de vegades dues persones escrivien el mateix i no se n’adonaven fins que un o l’altre ho desaven i sortia publicat.

En acabar aquesta activitat, en Jordi ens va proposar que regiréssim les diferents eines que té el document de text com la possibilitat de traduir el document a un altre idioma, verificar l’ortografia...

Aquest ha estat el nostre document de text.


2.- La segona activitat, va ser crear una presentació, compartir-la i emprar-la com una eina de comunicació. En aquest cas, va ser l’Albert qui va crear-lo i va enviar-lo a la resta dels companys que confeccionàvem el grup. La dinàmica va ser senzilla ja que la seva utilització es igual que la del Microsoft Power Point.

En aquest cas, si que vàrem tenir bastants problemes ja que sense adonar-nos tots quatre estàvem editant la mateixa diapositiva i va ser un caos. Vam haver d’organitzar-nos i distribuir les diapositives que faríem cada un. En acabar-lo, vam iniciar la presentació, i la vam visualitzar conjuntament, al fer-ho, s’obra automàticament un xat, pel qual els membres del grup poden parlar i acabar de retocar els aspectes de la presentació.

Aquest ha estat el resultat de la presentació.


3.- Per acabar, l’última activitat va ser la creació d’un full de càlcul i un formulari. En aquest cas, ens vam agrupar tots els membres del grup per efectuar el formulari junts. Vam triar el tema de la possible prohibició dels focs artificials a les festes populars/tradicionals. En un primer moment, no sabíem com realitzar el formulari i ens vam equivocar ja que vam començar a omplir un full de càlcul. Posteriorment, al entendre el funcionament de l’activitat, vam crear el formulari.

Crear-lo va ser molt senzill, era tot mecanitzat. El formulari consta del títol de la pregunta on vam exposar el nostre tema, “a favor o en contra dels focs artificials”, sota d’aquest hi ha el text d’ajuda on s’acaba d’aprofundir el tema per donar mes informació als enquestats. Nosaltres vam completar el formulari amb preguntes de múltiple resposta com triar el gènere, i l’edat. I d’altres, que un cop efectuada la resposta de si o no hi deixàvem un espai perquè justifiquessin la seva resposta.

Aquesta eina, l’he trobada força interessant, ja que un cop entès el seu funcionament és molt fàcil d’utilitzar i un cop efectuada l’enquesta únicament cal enviar-la a la gent que es vulgui. La seva senzillesa i el seu automatisme de creació directe d’un full de càlcul amb el resultat dels enquestats, fa que sigui una eina molt útil.

El formulari
El full de càlcul

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada