RSS

Apropant l'art als infants

DIMARTS 17.11.09
Activitat al MNAC, només arribar, vam passar a una sala on ens van explicar amb molt detallel funcionament del departament d’educació del museu. On podem trobar tres propostes adaptades al públic infantil (0-6 anys):
- So i color, d’art romànic
- Històries en relleu o cossos de tota mena
- Dança de fades i follets, d’art modern

El departament d’educació del MNAC
- Neix al 1975, quant la resta de museus encara no tenien un departament capaç d’apropar l’art a les escoles. En aquest moment comencen a dissenyar les visites, i s’engega de manera puntual el departament d’educació.
- Hi ha tres persones que formen l’equip tècnic del departament d’educació. Que estan interessades en l’art i en el públic.

Línies i programes de treball del departament d’educació del MNAC
- Desenvolupament de les activitats del programa escolar (en tots els nivells educatius), consta de 28 propostes dividides en grups de tres
o Visites comentades (guiades)
o Visites dinamitzades (guiades amb suport de recursos literaris, audicions, propostes plàstiques)
o Visites taller (dins i fora de les sales)
- Formació permanent del professorat, els continguts són canviants tenint en compte les propostes de les exposicions temporals, les noves exposicions...
- Desenvolupament dels materials didàctics/educatius, com CD’s, dossiers pedagògics, vídeos... tot tipus de materials per fer de suports a les activitats i visites.
- Programes per altres públics, com ara el públic familiar, l’educació del lleure, públic adult i el públic jove.
- Accessibilitat per a discapacitats a dos nivells: cognitiva/física, salut mental. Són tallers organitzats d’una durada de 4 o 5 visites al museu.
Posteriorment, hem anat veure la col·lecció de “Dansa de fades i follets”. Exposicions que he trobats molt maques, adequades i interessants per treballar amb nens. Ja que les pròpies pintures, ens faciliten la creació d’històries i de fer volar la imaginació que tant agrada als infants.

Es una manera molt maca i entretinguda d’apropar-los a l’art. Però cal tenir clar que l’activitat mai no s’inicia ni s’acaba al museu, sinó que es tracta a la classe. Preparant als nens per al que veuran, sense fer-los perdre l’emoció ni la sorpresa, i posteriorment, continuar amb activitats relacionades amb el que han vist al museu a la classe.

La visita per a ells no només consta de gaudir de la col·lecció, sinó d’un taller un cop visionades les obres d’art. Un taller on repassaran els aspectes més importants del que han vist durant la visita a mode de joc i entreteniment.


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada