RSS

Apunts de classe 4.11.09

Classe pràctica de gestió de la informació


Els documents, deixem d’enviar-los per correu ja que cada cop que enviem un, se’ns duplica o bé nosaltres volem tenir una còpia. Una bona manera d’enviar i compartir informació és a través del Google Docs. La informació, passa d’estar emmagatzemada al nostre pen drive o al disc dur del nostre ordinador, per quedar en un servidor de google. Cada període de temps, podem copiar els documents si desitgem tenir-los al nostre ordinador.

Un clar exemple de Google Docs, és el suro de gestió de l’assignatura de Tic. Hi ha dues accions diferents:
- Publicar, on tothom ho pot veure però no pot editar el document.
- Compartir, on donem accés a altres persones per poder editar el document.

Google Docs, és un Microsoft Office amb capacitats comunicatives, mentre que un Wiki és una pàgina web. Tots dos comparteixen la característica de ser col·laboratius i de tenir un historial on podem veure en tot moment les intervencions efectuades per cada membre del grup.

Els treballs es poden efectuar de manera sumatòria, on cada component del grup elabora la seva part i al final s’uneixen totes, és a dir, es fragmenta el treball i es reparteix. O bé de manera col·laborativa, a través per exemple de Google Docs o d’un Wiki. En aquest cas, la informació està sent revisada en tot moment per els altres membres del grup i poden aportar i ampliar la informació de la resta dels companys.

Per treballar en el Google Docs, cal tenir dues pestanyes obertes, la del Google Docs, i la del correu de gmail.
Hi ha diferents possibilitats de treballar, a partir d’un document de text, d’una presentació, d’un formulari, d’un full de càlcul...

A la classe, hem fet diferents activitats per practicar amb el Google Docs:
- 1a, crear i compartir un document de text
- 2a, crear una presentació, compartir-la i emprar-la com una eina de comunicació
- 3a, crear un full de càlcul i un formulari




0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada