Com a cada seminari, iniciem la sessió amb una lectura d’un conte en veu alta. Aquest cop però, entrava en joc el llenguatge corporal, ja que havíem de llegir de peu i mirant al públic. Malgrat el tema de la velocitat, la distinció entre diàleg i text i l’entonació estava més o menys superat, ara calia observar als espectadors, seguir-los amb la mirada, establir comunicació visual, somriure durant la lectura...
A continuació, avui havíem de portar diferents notícies d’actualitat educativa, per establir un debat o parlar d’elles. Aquest cop, només n’hem parlat, encara que per falta de temps, no hem arribat a comentar-les totes.
Hem tractat notícies com:
- Canviar o no el nom de les festivitats per enfocar-les a nivell de canvi d’estacions (festes d’hivern, primavera, estiu, tardor), en lloc de orientar-les amb la tradició i religió (festes de Nadal, Sant Jordi, les d’estiu no canvien, Tot Sants...) La conclusió extreta ha estat que cal adaptar-ho a la realitat de cada escola.
- Els resultats acadèmics dels immigrants són pitjors a les escoles públiques.
- “La primavera” sin leer ni escribir hasta los seis años. Parla de com degut a l’enrederament que hi ha a Espanya respecte a altres països s’accelera el ritme d’ensenyament i els nens tenen la impressió de que els hi ha robat la primavera.
A continuació, avui havíem de portar diferents notícies d’actualitat educativa, per establir un debat o parlar d’elles. Aquest cop, només n’hem parlat, encara que per falta de temps, no hem arribat a comentar-les totes.
Hem tractat notícies com:
- Canviar o no el nom de les festivitats per enfocar-les a nivell de canvi d’estacions (festes d’hivern, primavera, estiu, tardor), en lloc de orientar-les amb la tradició i religió (festes de Nadal, Sant Jordi, les d’estiu no canvien, Tot Sants...) La conclusió extreta ha estat que cal adaptar-ho a la realitat de cada escola.
- Els resultats acadèmics dels immigrants són pitjors a les escoles públiques.
- “La primavera” sin leer ni escribir hasta los seis años. Parla de com degut a l’enrederament que hi ha a Espanya respecte a altres països s’accelera el ritme d’ensenyament i els nens tenen la impressió de que els hi ha robat la primavera.
- Enseñanza obligatoria hasta la mayoría de edad. Es proposa el batxillerat com una continuació de la ESO, obligatori. I la possibilitat de fer-lo en tres anys en lloc de dos.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada