DIMECRES 18.11.09
Com a activitat educativa fora de l’escola, els companys i jo, hem optat per anar al Zoològic de Barcelona. Com vam poder observar, el Zoo disposa d’un ampli ventall d’activitats d’educació ordenades per nivells educatius. No només s’adreça als infants, sinó que també disposa d’activitats per a educació primària de 1r, 2n i 3r cicle, així com de secundària i batxillerat. I també possibles activitats adreçades a l’efectuació dels crèdits de síntesi relacionats amb el clima, la sostenibilitat etc..
Com a activitat educativa fora de l’escola, els companys i jo, hem optat per anar al Zoològic de Barcelona. Com vam poder observar, el Zoo disposa d’un ampli ventall d’activitats d’educació ordenades per nivells educatius. No només s’adreça als infants, sinó que també disposa d’activitats per a educació primària de 1r, 2n i 3r cicle, així com de secundària i batxillerat. I també possibles activitats adreçades a l’efectuació dels crèdits de síntesi relacionats amb el clima, la sostenibilitat etc..
Totes les activitats proposades per a les diferents edats, consten d’una proposta amb cinc parts:
- Preparem-nos, que consisteix en la preparació de l’activitat des de l’aula amb el professor, abans de la visita.
- Anem al Zoo, on s’efectuen les activitats durant la visita al Parc Zoològic conduïda per un educador del Zoo experimentat.
- Què hem après, treball posterior de la visita realitzada a l’aula.
- Informació per als mestres, on se’ls planteja els diferents objectius que han d’assolir els nens i nenes amb la visita, referits a coneixements, conceptes, fets, procediments, actituds, valors...
L’apartat dedicat a l’educació infantil es basa en tallers, diferents tallers perquè els infants experimentin per a ells mateixos:
- Taller animals salvatges, consta de diferents activitats, primer de la realització d’un trencaclosques, l’observació dels tres grans medis naturals on podem trobar als animals, i un itinerari per les instal·lacions del parc per a observar els animals treballats.
- Taller treballem per projectes, en aquest cas, són els propis alumnes els qui trien l’animal o els animals que volen treballar i a partir d’aquí, s’utilitzen tot tipus de recursos per a treballar-los. Posteriorment, es fa un itinerari guiat per observar els animals triats.
- Taller animals de granja, en aquest taller, l’aprenentatge es fa utilitzant la maqueta d’una granja convencional, un trencaclosques amb la representació dels diferents animals i aliments que hi trobaríem. Posteriorment, amb un trenet, se’ls desplaça fins la granja del Zoo i poden alimentar i tocar els animals.
- Taller Combi, que tal com diu la paraula, és una combinació dels diferents tallers esmentats anteriorment. Consta d’un passeig en tren, la visita a la granja, el treball dels animals salvatges, el trencaclosques de la granja i els animals i finalment una activitat amb els ponis.
Posteriorment ens hem disposat a visitar el parc, que estava pler de grups escolars d’infantil que gaudien del contacte amb els animals i d’aquella experiència.
Calia veure com a l’espectacle dels dofins, els nens i nenes de totes les diferents escoles ficaven cara de meravellats per allò que estaven veient. Ha estat impressionant veure el rostre de tants i tants nens sorpresos, amb la boca oberta, xisclant, ficant-se drets, comentant la jugada amb el company que tenien al costat sense poder-se creure el que aquells mamífers estaven fent.
Calia veure com a l’espectacle dels dofins, els nens i nenes de totes les diferents escoles ficaven cara de meravellats per allò que estaven veient. Ha estat impressionant veure el rostre de tants i tants nens sorpresos, amb la boca oberta, xisclant, ficant-se drets, comentant la jugada amb el company que tenien al costat sense poder-se creure el que aquells mamífers estaven fent.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada