DIJOUS 19.11.09
Visita a la Fundació Joan XXIII, formada per dos grans projectes: Centre d’Estudis Joan XXIII i pel Centre de Tecnologies Ituarte. Al inici de tot, ens han fet una xerrada presentant-nos la filosofia de l’escola i l’ús que en fan de les TIC i les TAC a les aules.
La missió de l’escola es basa en “promoure una formació innovadora, compromesa i personalitzada que satisfaci les demandes del nostre entorn, atenint-nos a criteris de promoció social i qualitat.” Tot això, gira al voltant dels quatre pilars que formen el centre:
- Formació acadèmica
- Formació personal
- Formació social
- Formació cristiana
El centre imparteix a infantil, primària, ESO, batxillerat, cicles formatiu de grau mitjà i grau superior i cursos de formació no reglada (cursos de formació ocupacional, cursos de formació contínua i programes de qualificació professional.)
Els aspectes principals, primordials i a destacar del centre són:
- Atenció personalitzada, a través del Departament d’Orientació, el Departament de Formació Humana Religiosa i del Departament de Fundació-Empresa.
- Innovació pedagògica, Departaments troncals, formació del professorat, aula inclusiva, equips cooperatius i col·laboratius.
- Innovació en les TIC, des del Departament d’innovació Pedagògica en TIC i del Centre de Tecnologies Ituarte.
- Arrelada a l’entorn, propera al barri (Bellvitge)
- Relacions internacionals, currículum europeu a ESO i Batxillerat.
- Qualitat, certificat ISO
- Accions amb UNESCO
- Treball en xarxa
Centrant-nos en l’educació infantil, observem que es troba dividida en dos cicles:
- Pre-escolar (P-3, P-4)
- Cicle inicial (P-5, 1r)
En aquesta etapa, ens caldrà assolir aquests tres punts més importants:
- Procurar que l’infant se senti estimat, respectat i escoltat. Per a poder dur-ho a terme, caldrà anar amb cura amb el període d’adaptació de cada etapa, fer una bona acollida a l’entrada i sortida de l’escola, i transmetent el diàleg entre l’escola, la família i l’infant.
- Respectar el nivell maduratiu de cada nen, així con els diferents ritmes d’aprenentatge. Des del treball del Departament d’Orientació per treballar conjuntament amb els professors i tutors per donar suport al procés d’ensenyament-aprenentatge dels nens (el Departament d’Orientació, ofereix serveis socials, personals, emocionals, d’orientació acadèmica i vocacional.)
- Despertar l’interès per aprendre. Per mitjà de projectes, utilitzant el joc, a partir del llenguatge plàstic, potenciant des de petits l’ús de les TIC i les TAC, treballant de forma cooperativa per afavorir la comunicació i relació entre els infants.
Després d’això, ens vam disposar a donar un cop d’ull per les aules i poder observar la manera de treballar de les educadores i la resposta dels infants. Em va resultar sorprenent el control que tenien sobre les PDis, els portàtils... Sembla que de tant petits hagin de ser incapaços d’entendre la complexitat d’aquestes màquines però se’n surten ells tot sols.
De la mateixa manera, és curiós com conviuen les noves tecnologies amb les de tota la vida, a les aules tant podíem trobar ordinadors portàtils com les pissarres convencionals, els jocs de parelles... El que em va fer més gràcia de tot, va ser veure en directe aspectes que havíem treballat a nivell teòric a la classe de plàstica.
Visita a la Fundació Joan XXIII, formada per dos grans projectes: Centre d’Estudis Joan XXIII i pel Centre de Tecnologies Ituarte. Al inici de tot, ens han fet una xerrada presentant-nos la filosofia de l’escola i l’ús que en fan de les TIC i les TAC a les aules.
La missió de l’escola es basa en “promoure una formació innovadora, compromesa i personalitzada que satisfaci les demandes del nostre entorn, atenint-nos a criteris de promoció social i qualitat.” Tot això, gira al voltant dels quatre pilars que formen el centre:
- Formació acadèmica
- Formació personal
- Formació social
- Formació cristiana
El centre imparteix a infantil, primària, ESO, batxillerat, cicles formatiu de grau mitjà i grau superior i cursos de formació no reglada (cursos de formació ocupacional, cursos de formació contínua i programes de qualificació professional.)
Els aspectes principals, primordials i a destacar del centre són:
- Atenció personalitzada, a través del Departament d’Orientació, el Departament de Formació Humana Religiosa i del Departament de Fundació-Empresa.
- Innovació pedagògica, Departaments troncals, formació del professorat, aula inclusiva, equips cooperatius i col·laboratius.
- Innovació en les TIC, des del Departament d’innovació Pedagògica en TIC i del Centre de Tecnologies Ituarte.
- Arrelada a l’entorn, propera al barri (Bellvitge)
- Relacions internacionals, currículum europeu a ESO i Batxillerat.
- Qualitat, certificat ISO
- Accions amb UNESCO
- Treball en xarxa
Centrant-nos en l’educació infantil, observem que es troba dividida en dos cicles:
- Pre-escolar (P-3, P-4)
- Cicle inicial (P-5, 1r)
En aquesta etapa, ens caldrà assolir aquests tres punts més importants:
- Procurar que l’infant se senti estimat, respectat i escoltat. Per a poder dur-ho a terme, caldrà anar amb cura amb el període d’adaptació de cada etapa, fer una bona acollida a l’entrada i sortida de l’escola, i transmetent el diàleg entre l’escola, la família i l’infant.
- Respectar el nivell maduratiu de cada nen, així con els diferents ritmes d’aprenentatge. Des del treball del Departament d’Orientació per treballar conjuntament amb els professors i tutors per donar suport al procés d’ensenyament-aprenentatge dels nens (el Departament d’Orientació, ofereix serveis socials, personals, emocionals, d’orientació acadèmica i vocacional.)
- Despertar l’interès per aprendre. Per mitjà de projectes, utilitzant el joc, a partir del llenguatge plàstic, potenciant des de petits l’ús de les TIC i les TAC, treballant de forma cooperativa per afavorir la comunicació i relació entre els infants.
Després d’això, ens vam disposar a donar un cop d’ull per les aules i poder observar la manera de treballar de les educadores i la resposta dels infants. Em va resultar sorprenent el control que tenien sobre les PDis, els portàtils... Sembla que de tant petits hagin de ser incapaços d’entendre la complexitat d’aquestes màquines però se’n surten ells tot sols.
De la mateixa manera, és curiós com conviuen les noves tecnologies amb les de tota la vida, a les aules tant podíem trobar ordinadors portàtils com les pissarres convencionals, els jocs de parelles... El que em va fer més gràcia de tot, va ser veure en directe aspectes que havíem treballat a nivell teòric a la classe de plàstica.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada