RSS

Blogosfera (NEE)

El nostre treball de blogosfera ha consistit en cercar informació sobre els infants que requereixen Necessitats Educatives Especials (NEE). Mentre ens documentàvem, vàrem observar que la informació que hi havia tant a la xarxa, com en els llibres de text sobre NEE era molt àmplia. Així doncs, vàrem limitar el tema i cada una de nosaltres es va centrar en un àmbit de l’ensenyança diferent.

L’Elisabet Santiago, va fer recerca en l’àmbit de l’Educació Física, la Natàlia Castillo es va centrar en l’informàtica, i jo des del punt de vista musical.

L’exercici ha consistit en que la Natàlia des del seu bloc, demanava ajuda a qui estigués interessat en el tema i fos capaç de proporcionar-li informació sobre els nens amb NEE. L’Elisabet i jo, a partir de comentaris a la seva entrada, l’hem aportat una sèrie de documentació, adreces webs i blocs on extreure més informació i aprofundir en el tema.


Jo, concretament, vaig consultar un blog
que em va ser de gran ajuda per cercar l’àmbit de nens amb NEE en el que em volia centrar, vaig triar la música. També em va ajudar per a posteriorment aprofundir el tema alhora de buscar informació per la xarxa. Vaig trobar també d’una Associació de Persones amb Necessitat Educatives Especials, que vaig trobar força interessant.

Amb tota aquesta sèrie d’informació que vaig recopilar, vaig extreure el més important, i va ser amb això amb el que vaig publicar el comentari al bloc de la Natàlia. Deia el següent:
Hola Natàlia, he trobat molt interessant la teva publicació i interès cap als infants amb necessitats educatives especials associant-ho amb l’informàtica.
A continuació t’adjunto una sèrie d’informació que crec que pot ser del teu interès. Es tracta, però, d’enfocar-ho des de la vessant musical.

La música enriqueix la vida de totes les persones, ajuda a tot ésser humà, per això és necessari que rodegi al nen amb NEE un ambient musical ric i controlat en estímuls. Aquesta experiència sensorial l’ajudarà a proporcionar un desenvolupament emocional, psicofisiològic i social equilibrat.

El principal problema dels nens amb NEE és la comunicació, expressar-se, relacionar-se. Això pot ser degut a la carència de vocabulari i a l’ús limitat de les paraules. La música és una via de comunicació no verbal, per mitjà d’aquesta el nen amb NEE troba el camí de relació i expressió dels seus sentiments.

Els nens que requereixen NEE tenen una cosa en comú: les seves mans, no segueixen el desenvolupament esperat en relació a la seva edat cronològica i en alguns casos, els seus patrons motors no són els adequats. Aquí es quan apareix en joc la música, els instruments i la capacitat que tenen d’ajudar a aquests nens.
Els teclats, serveixen com a teràpia sensoperceptiva
Els instruments de percussió transmeten vibració i es ideal per nens am dèficit auditiu o sensoperceptiu.
Els de vent, ajuden a nens amb hipotonies (menor massa muscular, trastorn associat a malalties genètiques) o paràlisis cerebral.

Si necessites més informació, pots consultar aquest bloc que és força interessant i et pot ser de gran ajuda. T
ambé et proporciono la pàgina web d’una Associació de Persones amb Necessitats Educatives Especials.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada