RSS

Seminari 20.10.09

Hem iniciat la sessió de seminari amb lectures per llegir en veu alta, per anar practicant la lectura oral. Tenint en compte l’entonació, el ritme, el timbre de veu, els punts (marcar més les pauses). Quant llegim diàleg, hem de tenir en compte, narrar-lo minuciosament i entonar diferents tons de veu per a cada personatge. Cal llegir poc a poc, vocalitzant, fent teatre, per captar l’atenció dels nens. No es pot iniciar una lectura pensant en acabar-la, s’ha de donar temps al text.

Podíem portar textos de casa, o continuar amb les històries d’un minut.
La meva història feia així:

Bambelitus i Pimpelitus

Bambelitus i Pimpelitus
Van pujar a dalt d’una muntanya,
Bambelitus era un follet,
i Pimpelitus, el nan, que l’acompanyava.

Es van quedar allí asseguts molt de temps
bellugant el seus barrets, estaven tan animats!
Després de cinquanta cinc setmanes allí amagats,
Varen ser albirats en l’interior del bosc.

Allí dormen molt tranquils.
Si sou curosos, i silenciosos, potser podreu escoltar-los.
Shhh, shhh, shhh.

Després d’aquesta activitat, que realitzarem a cada sessió de seminari. Hem comentat el treball de seminari sobre la lectura de l’Eulàlia Bosch. Primer en grups petits de tres persones, per posar en comú l’elaboració del treball, i després tots junts hem comentat apartat per apartat del treball, per si ens cal afegir més informació o millorar alguns aspectes. Hem posat en comú els assajos triats i hem compartit les experiències personals que hem inclòs al treball amb la resta de companys.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada