RSS

Seminari 29.9.09

Al inici se’ns ha explicat quin es l’objectiu del seminari, les pautes de treball i d’avaluació i el funcionament dels lliuraments de treball. Així com, el funcionament i un possible guió de treball per a elaborar l’activitat de lectura del llibre d’Eulàlia Bosch, “Educació i vida quotidiana”.

A continuació, hem comentat un article de El País, “Adiós, verano; hola, soledad.

‘Niños llave’ frente a ‘niños agenda’”, que havíem de portar llegit pel dia d’avui, per posar en comú la nostra opinió i debatre una mica sobre el tema.

Aquest article, ens parla sobre l’angoixa i l’estrès que comporta la tornada a la jornada laboral, per part dels pares, i com això influeix als nens. Desprès de passar unes vacances en família ja que gràcies a la crisi, s’han reduït les activitats de vacances per als nens, com els esplais, caus, campaments...

Un cop finalitzat l’estiu, reaparèixer els anomenats ‘niños agenda’, que són aquells infants que tenen tot el seu temps lliure programat a traves d’activitats extraescolars, ja per tapar horari o amb finalitats didàctiques. Son aquells nens, que han tingut sempre el temps molt programat, tant dins com fora de l’escola, i quan es fan grans, no son capaços de decidir ni saben com ocupar el seu temps de lleure.

Cal dir que amb la crisi molts pares desapunten als seus fills d’aquestes activitats, així com del menjador escolar, fet que contribueix a que els nens dinin a casa, i retornin a l’espai familiar.

Per altra banda també estan els ‘niños llabe’ que son aquells que passen hores i hores sols a casa sense comunicar-se amb ningú, i degut a la seva soledat acaben fen un mal ús de la televisió i de l’internet. Viuen amb una ansietat constants i tenen molt poc contacte amb els seus pares.

Aquest tema, m’ha semblat molt interessant i desconeixia que molts infants, passen per aquestes situacions.
[Frato. La soledad del niño. Barcanova. Barcelona, 1994]

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada